Kedvezményezett neve:
Magyarok Nagyasszonya Ferences Rendtartomány
Projekt címe:
A reál tantárgyak és továbbtanulás iránti érdeklődés erősítése a Ferences iskolában - Magyarok Nagyasszonya Ferences Rendtartomány
Projekt azonosítószám:
EFOP-3.2.5-17-2017-00052
Támogatás összege: bruttó 45 965 023,00
Támogatás mértéke: 100%
Támogatás forrása: Európai Szociális Alap
A Projekt megvalósítási idõszakának kezdõ idõpontja: 2018.02.01
A Projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2022.01.26
A pályázatról:
Pályázó szervezetünk a budapesti székhelyű Magyarok Nagyasszonya Ferences Rendtartomány. A Ferences Rend 800 éve van jelen a társadalom szolgálatában. Ismert és elismert közösség Magyarországon és világszerte. A Rend elsődleges feladatán túl jelentős részt vállal a felnövekvő nemzedékek nevelésében-oktatásában, a kulturális örökség megőrzésében és megismertetésében, szegényeket, betegeket, időseket, fogyatékkal élőket, rászoruló családokat, munkanélkülieket, hajléktalanokat segítünk rendszeresen – a „minoritás”, a kisebb testvériség gondolata, a kitaszítottakkal való együttérzés szellemében, fajra, nemre, nemzetiségre, vallási, politikai vagy bármely más meggyőződésre való tekintet nélkül. A projekt megvalósítási helyszínéül Esztergom szolgál, ezért a projekt során bevonásra kerülő több mint 10% tanuló (80 fő) a Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégiumból kerül bevonásra. Az iskola egy csak fiúkat tanító, szinte teljes mértékben bentlakásos intézmény, ahonnan a diákok csak havonta egy alkalommal utaznak haza. Ebből kifolyólag a kollégiumban rengeteg lehetőség van a diákok tanórán kívüli foglalkozásokkal történő fejlesztésére, az érdeklődésük irányítására, hiszen az egész napjukat, s gyakran a hétvégéjüket is az intézmény falai között töltik a nevelőik irányítása és felügyelete alatt.
Az MTMI készségeket biztosító képzések aránya nem volt korábban megfelelő, valamint az említett területen folyamatosan naprakésznek és felkészültnek szükséges lenni, hiszen csak a legfrissebb ismeretek birtokában biztosítható a minőségi oktatás. Annak érdekében, hogy az említett terület népszerűségét növelhessük, szükséges már kisiskolás korban megkezdeni a tantárgyak népszerűsítését és beépítését a mindennapokba, valamint felkészíteni az ezen a területen dolgozó pedagógusokat a magasabb minőségű oktatás elérésére. Az iskolai ismeretátadás színvonalának növelése megalapozhatja a pályaválasztást, és a természettudományos pályák választásának gyakoriságát növelheti. A projekt során a következő tevékenységek kerülnek megvalósításra: